Arda'nın 13. Kişisel Sergisi: Çanakkale'nin Simgeleri Başkentte!

Çanakkale'nin sanat sahnesine renk katan bir sergi daha! Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Cam Seramik Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ergün Arda'nın 13. kişisel sergisi, Anakra'da sanatseverlerle buluştu.

1228

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi Cam Seramik Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ergün Arda'nın 13. kişisel sergisi, sanatseverlerin ve akademisyenlerin büyük ilgisini çekti. "Geleneksel Çanakkale Seramikleri Seramik Resim Sergisi" adını taşıyan sergi, Ankara Ato Congresium'da Çağdaş Sanat Fuarı'nın bir parçası olarak Mask Sanat Galerisi'nde sergilendi. Serginin afişi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölüm Başkanı Doç. Didem Çatal tarafından özel olarak tasarlandı. Sergi, Çanakkale'nin zengin seramik geleneğini ve modern sanat anlayışını bir araya getirerek büyük beğeni topladı.

“Masa afiş tasarımının fonunu oluşturmuştur”

"Geleneksel Çanakkale Seramikleri Seramik Resim Sergisi" adını taşıyan bu özel sergi, 26 farklı seramik yapıtıyla Arda dikkatleri üzerine çekti. Yapılan açıklamada, “Sergi afişinde görülen balıklı seramik yapıt, seramik atölyesi çalışma masası üzerinde görülmektedir. Masa afiş tasarımının fonunu oluşturmuştur. Balık ve sofra ilişkisinin yanında tasarım yüzeyinde kullanılan kırışık kâğıt dokusu, seramiklerin yapımında kullanılan kâğıtlı kile gönderme yapmaktadır. İsmi ‘Geleneksel Çanakkale Seramikleri Seramik Resim Sergisi’ olarak tanımlanan bu kişisel sergi, Ergün Arda tarafından 2024 Ocak ve Şubat aylarında kendi kişisel seramik ve cam atölyesinde hazırlanmıştır. Serginin seramik yapıt sayısı 26’dır” denildi.

Çanakkale’nin simgelerini yansıttı

Açıklamada şu sözlere de yer verildi, “Yapıtların biçimleri dikdörtgen, kare ve yuvarlak geometrik formlardan oluşmaktadır. Ankara Ato Congresium’da Çağdaş Sanat Fuarı bünyesinde C11’de yer alan Mask Sanat Galerisi içinde sergilenmiştir. Bu serginin (fiziksel)/biçimsel temel amacı, kâğıt katkılı kırımızı çömlekçi kil ile oluşturulan pişmiş toprak yüzeylerin bir tuval olarak kullanarak, seramik renkli resimler/tablolar yapmak olmuştur. Serginin teması geleneksel Çanakkale seramikleri yayvan tabaklarında az sayıda konu edilmiş olan ‘balık’ betimlemeleri ile Troia Antik Kenti’nin ele geçirilmesinde kullanıldığı iddia edilen ‘tahta at’ imgesidir. Pişmiş toprak tuval yüzeylere Çanakkale’nin kültürel imgelerinden ‘balık’ ve ‘Troia tahta atı’ imgeleri sanatçı tarafından yeniden araştırılmış, yeni tasarımlar yapılmış, kil yüzeylere çizilmiş ve renkli sırlar ile resmedilmiştir. Bu yaklaşım biçimi akademisyenler, sanat otoriteleri ve sanatseverler tarafından beğenilmiş, ilgi görmüştür.”

(DAMLA YELTEKİN)
Paylaş